Hoe ziet dit looptraject er uit?

Doel van dit traject is het duurzaam veranderen van je mentale én fysieke gezondheid met behulp van intensief bewegen. Essentie daarbij is het plezier (terug) te krijgen in het bewegen én het opwaarderen van je zelfvertrouwen. Dus van de bank afkomen, onder je dekentje vandaan en naar buiten!

Via één of meerdere wekelijkse (wandel of loop)sessies bouw je aan je conditie en je psychische welzijn. Dit kan preventief zijn als ook aanvullend op je reguliere behandelmethode zoals psychotherapie en/of medicatie. Jouw doel, conditie en (financiële) mogelijkheden zijn uitgangspunt en dit kun je verwachten:

  • Je loopt één of twee sessies per week samen met mij waarbij de duur kan variëren tussen de 30 en 60 minuten.
  • De sessies starten altijd met een korte dynamische warming- up, wat rek&strekoefeningen, een speels loopprogramma en een lichte cooling down.
  • Coachingsvragen tijdens het lopen zijn: wat is er aan de hand?, wat wil ik?, wat heb ik nodig?, wat moet ik doen om dat te krijgen? en hoe krijg ik het voor elkaar?
  • Bij de coaching gebruik ik inzicht gevende modellen op een speelse manier zoals de cirkel van invloed en betrokkenheid, Johari window, Roos van Leary, ui-model, mindsets, JD-R model, mindfulness en de theorie over het pijnlichaam (Tolle).
  • Na 4 weken kijken we terug om te zien of het doel bereikt gaat worden en om eventuele aanpassingen te doen.